6 Kasım 2010 Cumartesi

Proust Kişilik Testi - Ümit Buget

Word dökümanı kisvesi altında elime gelen bu kütleyi gördüğümde kendi teste başka sorular da ilave etmiş ve onları da cevaplamış diye yemin edebilirdim, ama değil... Marcel Proust kişilik Testi'nin bugünkü konuğu Ümit Buget. İşte Proust'un sorduğuna pişman olduğu o sorular ve Ümit'in konuyla ilgili ilgisiz aklına gelen ne varsa kağıda döktüğü o metin..



En sevdiğiniz kelime?
Henüz en sevdiğim kelimem yok.
Nefret ettiniz kelime?
“seni arkadaş olarak çok seviyorum” kelime değil, ama hayatımın farklı dönemlerinde farklı kadın vokallerin seslendirdiği bu şarkıdan gerçekten nefret ediyorum... En sevdiğim kelime kısmetmiş bu arada, bunları yazınca fark ettim...
Ne sizi heyecanlandırır?
Bünyede zaman zaman nükseden panik atak kalıntılarından müvellit en uyduruk görünen bir şey bile beni heyecanlandırabilir...
En sevdiğiniz ses?
İçinde su olan çamlıca gazoz şiseşini yatay çevirip çıkardığım; Cunda’daymışım, su kayalara çarpıyormuş aradan geçip plup plup yapıyormuş sesi bu aralar en sevdiğim ses bu...
Nefret ettiğiniz ses?
Elektrik süpürgesi
Hangi mesleği yapmak istemezsiniz?
Kanalizasyon işleri, ama bu hayatta boktan işlerle uğraşmadığım anlamına gelmiyor...
Hangi doğal yeteneğe sahip olmak isterdiniz?
Samiyetle istediğim bir şey yok, halihazırda olanları hakkını vererek kullanabilmeyi dilerim...
Hayvan veya bitki olsaydınız, hangisi olmak isterdiniz?
Kelebek olabilirdi; kısa ama renkli bir hayat...
Nerede yaşamak isterdiniz?
Nerede değil kimlerle yaşamak isterdim sorusu akla daha yatkın; cevap hakkı doğsun istmemem, ama nokta atışı yapan arkadaşlar vardı onlara çok güldüm, dediğim gibi neresi olduğundan çok kim ya da kimlerle olduğu önemli benim için...
En önemli kusurunuz nedir?
Bazen gereksiz yere çok konuşmak bazen gereksiz yere çok susmak...
Size en fazla keyif veren kötü huyunuz hangisi?
Çay tabağı yerine zaman zaman dizimi kullanmam ve bunun gibi eleştiri oklarını üzerime çeviren; şişeden su içmek -malum şişe- diş macununu ortasından sıkmak gibi davranışlar bütünü.. Sanırım bana keyif veren huylarımın hemen tamamı kötü...
Kahramanınız kim?
Klark Kent; bünyede hem tevazuyu hem süpermeni barındırıyor=)
Hoşlanmadığınız isim?
Satılmış
İlk aklınıza gelen küfür?
Çok küfür etmem aslında ama favori küfürüm son zamanda literatüre girdi: adamı çay tabağında...=) bir ben de buldum bir tane kriz küfürü, iyi geçmeyen mülakatlarda da kullanılabilir: öz geçmişini... Bir de etseydim neler olacakmış onu ben de merak ettim...
Şu anki ruh haliniz nasıl?
Tüm kalelerime girilmiş tüm tersanelerim...
Hayat felsefenizi hangi slogan özetler?
Oturmuş bir hayat felsemem olduğunu düşünmüyorum; genelde moralle çalışan bir yapıya sahibim öyle ki, moralli bir günüme denk getirsem Elana Isinbeyavaa’yı bile geçebilirim sırıkla atlamada o kadar yani, ama bizim moralimizi yüksek tutmak şeklinde çalışmıyor dış dünya elbette... Bir körebe oyununda gibi hissediyorum çoğu zaman, bir şeye dokunacağımı çok hissediyorum sesini duyuyorum,  gülüşünü; ama şimdilik elimden gelen -elimde olan-sadece karanlık.. Dediğim gibi tamamına finişi görünce dönüp bakmak lazım şu anki durum her şartta devam et olur bir slogana dökmek gerekirse...
Sizce mutsuzluğun tanımı nedir?
Senin dizinde oynamasını istediğin oyuncuların hiçbir dizide oynamama pahasına senin sete adım atmaktan imtina etmesi, olmasını istediğin her şeyin istisnasız olmaması, ama senin kanala önünde sonunda bir kaset teslim etmek zorunda olman...
Nasıl ölmek istersiniz?
Birilerini kurtarırken ölmek keyifli olabilirdi, ya da sevgilinin kollarında yine canti bir hareket akabinde tabii, ölümümün bir işe yaramasını isterdim açıkçası meselenin kendisi dünya için bir keyif olur herhalde ama ben daha spesifik bir şeyden bahsediyorum... Ama önce biraz yaşamak istiyorum...
Öldüğünüzde cennete giderseniz Tanrı’nın size kapıda ne söylemesini istersiniz?
Sarıya söyleyin burada olan biteni anlatan aylık bir dergi hazırlasın, boş zamanlarında voleybol oynayabilir beach’in ve topların yerini gösterirsiniz, kötü smaçları için de bir hoca tutabilir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder